Pages

Followers

Wednesday, February 23, 2011

Anak Ayah Pin antara pelajar cemerlang STPM Terengganu

KUALA LUMPUR 21 Feb. - Anak Arifin Mohamad atau 'Ayah Pin' adalah antara 12 pelajar cemerlang dalam peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) di Terengganu.
Mohd Khairul Adhar Arifin, 20, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Payong, Hulu Besut, memperolehi 4A dalam mata pelajaran Pengajian Am, Seni Visual, Bahasa Melayu dan Sastera.
Anak keempat daripada enam adik beradik itu tidak menjadikan kontroversi yang berkisar mengenai ayahnya sebagai halangan untuk mencapai keputusan cemerlang dalam peperiksaan tersebut.
"Apa yang berlaku ke atas ayah saya, saya tidak ambil kisah dan ia tidak mengganggu pelajaran saya. Sudah enam tahun saya tidak jumpa ayah dan ibu yang banyak memberikan saya semangat untuk belajar bersungguh-sungguh dan mencapai kejayaan supaya dapatmengubah nasib kami sekeluarga," katanya ketika ditemui di sekolahnya hari ini.
Mohd Khairul Adhar memperuntukkan masa selama lima jam setiap hari untuk mengulang kaji pelajaran selain menyertai diskusi kumpulan dengan rakan sekelas. - Bernama

3 comments:

Siti Safiyyah said...

hebat gak anak dia kan? tapi anak dia tak tersesat macam bapaknye ke?

Ummi AmnaAmzar said...

InsyaAllah kita doakan tak la kannn

aanie said...

ooo..anak dia ada yg dah besar rupanya...
hope dia tak tersesat...