Pages

Followers

Sunday, June 17, 2012

BERIADAH

Salam semua.. Hari ni hari penat sedunia.. Semalam bergumbira.. Hari ni di mulakan dgn memutar kain menggunakan mesin basuh automatik Samsung.. Siap 2 kali putar..siap sidai dgn jayanya.. Then, ummi relax without doing nothing( Oh My English!!!).. Ngadap pesebuk sajork!! Wakaka.. Then, ummi santap lebihan laksa semalam..mmm yummy!!. 

Tetibe, tingin nak memvacum master bedroom.. Dgn tangkas terus bergegas vacum.. Tetibe lg rasa nak ubah kedudukan almari dan katil.. Dengan kuasa badang mkn muntah hantu, ummi menolak dan menarik almari yg sgt berat seberat lori pikap rsnya..waahaaha..

Bila incik hubby balik, beliau segera dtg menolong tanpa berkata apa2.. Mesti beliau terpikir..wahhh kuat sungguh isteriku yg comel ini. Wakakaa.. Apekahh???

Setelah selesai urusan itu, incik hubbu mengajak ummi dan anak2 makan.. Makan di kedai tau, hari ni dapur mmg cuti.. Yahuuu!! Erkk..Alhamdulillah..

Lepas makan, bwk anak2 trim rambut.. Then, balik rmh sekejap solat asar, tukar baju dan keluar lagi.. Pi taman tasik Cyberjaya.. Layan anak2 main dan mengusha ikan2 dalam tasik makan roti Gardenia<–---bukan kitorang bg tapi org lain..kitorang tumpang tengok jer..

Sampai rumah sharp pukul 8 mlm.. Solat maghrib then terus bergegas ke dapur masak utk dinner.. Ayam msk kicap je..

Lpas makan terus bersantai depan tv sambil berpesebuk again n again.. Hmmm anak2 sudah selamat tidor seawal pukul 10 mlm.. Sblm2 ni selagi tak pukul 12 mlm dorang xkan tido.. Skrg, masa utk ummi melabuhkan badan ke katil dgn posisi katil yg baru.. Alhamdulillah.. :-)

1 comment:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam..wahh ayam masak kicap buat LM terliur pulak.lama sungguh tak buat masak kicap berempah.

p/s:psl aidyl azim..tu nama LM yg diterbalikkan. aidyl=lydia..azim tu miza